02 april 2024

Poll Bereikbaarheid gemeente Rheden

Ook na 12.30 uur bereikbaar

Dienstverlening is voor ons een belangrijk onderwerp. Als een inwoner belt of mailt met de gemeente, dan mag deze een snel en adequaat antwoord verwachten. Of het nou gaat om een vraag over huishoudelijke hulp, een bouwaanvraag of bijvoorbeeld het vernieuwen van een paspoort.

In 2020 is de dienstverlening van de gemeente voor het laatst tegen het licht gehouden. Toen zette de gemeente vooral in op digitale dienstverlening en minder op persoonlijk. Wij zijn blij dat er in 2024 opnieuw naar de dienstverlening van de gemeente zal worden gekeken. Want een van de dingen waar wij als CDA tegenaan lopen is dat de gemeente na 12.30 uur de telefoon niet meer opneemt, maar een bandje afspeelt.

De financiële positie van de gemeente is slecht. Er zullen de komende maanden harde keuzes gemaakt moeten worden. Maar voor ons mag dat niet ten koste gaan van dienstbaarheid. De overheid hoort volgens ons dicht naast haar inwoners te staan, altijd met een dienstbare houding. Iets simpels als het opnemen van de telefoon hoort daar zeker bij.

Bent u het met ons eens? Of neemt u net zo makkelijk digitaal contact op? Laat het ons weten

Landelijk/​Provinciaal

De twaalf provinciale afdelingen vormen de schakel tussen de gemeentelijke afdelingen en het landelijke bestuur.