11 januari 2017

Ilse Saris genomineerd voor beste bestuurder Nederland

CDA wethouder Ilse Saris is genomineerd bij de landelijke verkiezing voor Beste Bestuurder 2016 in de categorie Kleine Gemeente. Wij zijn daar enorm trots op.

Zoals onze burgemeester het al verwoordde in zijn nieuwjaarstoespraak: ”Ilse is een zeer aangename collega-bestuurder met een fijne persoonlijkheid, op wie wij al sinds 2010 als college kunnen bouwen en vertrouwen. Ilse is een echte bruggenbouwer, communiceert helder en transparant en ze zet zich 24/7 in voor onze gemeente. Wij vinden haar nominatie echt meer dan terecht.

In haar tweede periode als wethouder is Saris verantwoordelijk voor de portefeuille maatschappelijke participatie en zorg, Jeugd(zorg), onderwijs en economie. “Het is mijn vurige wens om erin te slagen de zorg dichterbij de burger te brengen”, zegt ze zelf. Met het draagvlak zit het alvast goed. Bij de raadsverkiezingen in 2014 kreeg Ilse Saris lokaal de meeste stemmen. Toegankelijk, communicatief en betrokken zijn de kwaliteiten die eruit springen bij haar nominatie voor beste bestuurder kleine gemeente.

Stemmen

U begrijpt dat wij onze stem zeker gaan uitbrengen voor Ilse. Graag roepen wij u op om dat vanaf vandaag ook te doen. Dat kan via deze website: http://www.bestebestuurder.nl Vul eerst pagina 1 in. Op pagina 2 vindt u de nominatie van Ilse. U kunt stemmen tot en met 18 januari.

Het unieke aan deze verkiezing is dat collega-bestuurders en politici hun vakgenoten nomineren. Uit die eerste ronde, waaraan ruim 1.500 lokale en regionale bestuurders en politici deelnamen, is Ilse dus in de categorie Beste Bestuurder Kleine Gemeente als genomineerde uit de bus gekomen. Gisteren om 11.00 uur is de tweede ronde van de verkiezing gestart. Alle lokale en regionale politici en bestuurders worden nogmaals benaderd om een keuze te maken uit de genomineerden. Daarnaast is er dus een open link beschikbaar zodat iedereen een stem kan uitbrengen.

Bekendmaking winnaar

De winnaars worden op donderdag 26 januari bekendgemaakt tijdens KOMPAS2017, het nieuwjaarsevenement van Binnenlands Bestuur, om 12.30 uur in het Provinciehuis Utrecht.

Wij  wensen Ilse heel veel succes en plezier de komende weken in de ‘verkiezingsstrijd'!

André Sletering