04 mei 2019

Henk Jan Ormel komt op 14 mei naar Winterswijk

Het CDA Winterswijk heeft op dinsdag 14 mei een bijzondere gast uitgenodigd in eetcafé het Kronenhuis aan de Markt. Kandidaat op de EVP-lijst voor de verkiezingen van het Europees Parlement Henk Jan Ormel (CDA) zal die avond om 20.45 uur zijn visie op de toekomst van Europa met de zaal delen en ook ingaan op vragen vanuit het publiek.

Henk Jan Ormel, tot een aantal jaren geleden dierenarts in Hengelo (Gelderland) en Tweede Kamerlid in Den Haag, heeft de laatste jaren gewoond en gewerkt in Rome voor de Voedsel- en Landbouworganisatie van de Verenigde Naties.

Ormel vroeg tijdens zijn Kamerlidmaatschap regelmatig aandacht voor Gelderse onderwerpen. Zo zette hij zich in voor het behoud van het Gelderse paard en de erkenning van Nedersaksisch als streektaal. Hij kwam ook regelmatig in Winterswijk. Ormel: " fijn om weer in Winterswijk te komen! Europa is voor Gelderland en de Achterhoek van groot belang. Winterswijk is een voorbeeld van het belang van grensoverschrijdende samenwerking. Ik hoop op veel Achterhoekse voorkeurstemmen, zodat ik voor de Achterhoek en Gelderland kan opkomen in het Europees Parlement."

De verkiezingen voor het Europees Parlement zijn op 23 mei 2019. Henk Jan Ormel wil bouwen aan Europa met aandacht voor de thema's veiligheid, voedsel en verduurzamen.