06 november 2018

Kennismaking Stichting Buurtschappenvisie

De CDA fractie was gisteravond aanwezig op uitnodiging van de Stichting Buurtschappenvisie om kennis te maken. Deze kennismaking gaf zowel bij de politieke partijen als bij de Stichting Buurtschappenvisie (BSV)een verhelderende doorkijk. Waarom duren sommige beslissingen wat lang op het raadhuis? (zorgvuldigheid en democratie moet zijn loop hebben.) En de politieke partijen werden bijgepraat over de enorme dynamiek van ons buitengebied. Diverse partijen daarin kwamen aan het woord: LTO (Land en Tuinbouw Organisatie), OBW (ondernemers Buitengebied Winterswijk) en de diverse werkgroepen van de BSV. We werden bijgepraat over een groot onderzoek onder de 820 ondernemers in het buitengebied en ook over het weer nieuw leven inblazen onder de jongste jeugd van de Achterhoekse taal, gebruiken en leefwijze. De werkgroep Zorg en Welzijn in het buitengebied stond op een laag pitje omdat de zorg in Winterswijk goed geregeld is. Pluimpje voor o.a. De Post dus! Kortom: een zeer welbestede avond die volgens de aanwezigen vaker gehouden moet worden.