22 mei 2017

Reis naar Brussel een succes!!

Op 20 mei 2014 kwam Annie Schreijer-Pierik naar Winterswijk om campagne te voeren voor een zetel in het Europese Parlement. Mocht zij voldoende stemmen halen, dan was Winterswijk uitgenodigd om een dag te komen kijken! De verkiezingen werden een succes: zij werd met ruim 113 duizend stemmen gekozen. Donderdag 11 mei jl. was het zover: vroeg in de ochtend vertrokken ruim 50 mensen per touringcar naar het Europees Parlement.
Bij het gebouw aangekomen werden we opgevangen door een van haar medewerkers. Na een strenge controle bij binnenkomst werden we ontvangen door Annie Schreijer-Pierik en mede europarlementariër Markus Pieper van de CDU. Er werd ons uitgelegd wat de Europese Unie doet, hoe het systeem in elkaar zit en hoe groot het belang is.
Daarna werden we naar de van TV zo bekende vergaderzaal gebracht waar we met medewerkers van Annie in discussie konden en hoorden hoe de 751 zittenden europarlementariërs uit de 28 lidstaten met elkaar vergaderden.
Na een voortreffelijke maaltijd in het restaurant werden we in een vergaderzaal van de commissies gebracht waar Annie anderhalf uur lang vol energie en enthousiasme de tig vragen van de aanwezigen beantwoordde. Na afloop feliciteerde Annie Ilse Saris met haar benoeming van beste bestuurder van Nederland. Moe en voldaan gingen we na enkele groepsfoto’s gemaakt te hebben weer richting bus. Na een thuisreis met de nodige files en met een hoosbui in Winterswijk werd snel afscheid genomen van elkaar.
Annie Schreijer-Pierik en haar medewerkers hebben de groep een onvergetelijke dag bezorgd!

Voor foto's: