16 mei 2019

Schriftelijke vragen over Boogie Woogie

Naar aanleiding van de brief van de voormalig bestuursvoorzitter van Boogie Woogie waarin hij zijn aftreden toelicht, heeft het CDA de volgende schriftelijke vragen aan het college gesteld

1. Heeft het college inmiddels een oordeel geveld over het businessplan van Boogie Woogie? Zo ja, wat is het oordeel van het college? Zo nee, waarom nog niet?
  2. Waarom heeft de raad het businessplan nog niet ontvangen, terwijl het in september 2018 al gereed moest zijn? Wanneer ontvangt de raad het businessplan met een raadsvoorstel?
  3. Is het college op de hoogte van het standpunt van Aalten en Oost Gelre inzake het businessplan vanBoogie Woogie? Zo ja, sinds wanneer? Zo nee, waarom niet?
  4. Wat was de exacte opdrachtformulering aan Boogie Woogie voor wat betreft het businessplan? Is dezelfde opdrachtformulering door alle drie de colleges vastgesteld? Kan deze aan de raad worden verstrekt?
  5. In de raadsvergadering van 28 juni 2018 heeft de raad een subsidiebedrag beschikbaar gesteld aan Boogie Woogie onder de voorwaarde dat “de huidige bestuurskracht wordt versterkt, in samenspraak met de gemeente wordt die versterking op korte termijn georganiseerd”. Wat is daarmee gebeurd? Heeft het college hier pro-actief op gehandeld?
  6. Ook zou de voortgang van het businessplan maandelijks met de beleidsambtenaar worden besproken. Is dit ook gebeurd? En hoe was de tussentijdse beoordeling? Zijn hier verslagen van gemaakt?
  7. Heeft het college tussentijds overleg gehad met Aalten en Oost Gelre over het businessplan of Boogie Woogie? Zo ja, wat kwam er uit die overleggen? Zo nee, waarom niet?
  8. Kan het college inschatten wat de huidige standpunten van Aalten en Oost Gelre voor gevolgen hebben voor (de continuïteit van) de bedrijfsvoering van Boogie Woogie en de uitvoering van het businessplan?
  9. Hoe staat Boogie Woogie er financieel voor? Gaan zij financieel het einde van 2019 halen zonder gewijzigde omstandigheden zoals bijvoorbeeld een extra subsidie?
  10. Heeft de houding van Aalten en Oost Gelre enige gevolgen voor Boogie Woogie en daarmee ook voor het Cultuurkwartier?