25 juni 2022

Stikstof, lijsttrekkers en voetbal; een volle CDA-dag!

Vanmorgen tijdens de ALV van CDA Gelderland in Ede kon uiteraard het onderwerp stikstof niet achterwege blijven. Zeker niet als je ook versgekozen lijsttrekker/gedeputeerde Peter Drenth in je midden hebt. Uiteindelijk is een resolutie (zie foto) opgesteld. Hierin wordt steun uitgesproken voor de aanpak van Gelderland en het kijken naar de instandhouding van natuur in plaats van blind staren op de kritische depositiewaarde (kdw). Deze resolutie is met zeer ruime meerderheid aangenomen!

Vervolgens is de fractie in de middag op werkbezoek gegaan bij FC Trias. Vanwege corona is het bezoek meerdere malen uitgesteld, maar vandaag was het zover!
In 2 uur tijd zijn we veel wijzer geworden, hebben we gezien wat Trias nog meer doet behalve voetballen, het nieuwe veld 'geïnspecteerd' en vooral geluisterd naar wat er speelt.
Vanwege het 20-jarig jubileum zijn er leuke activiteiten georganiseerd en is een speciale wijn geïntroduceerd die nog te bestellen is. FC Trias, dank voor jullie tijd en informatie!