09 februari 2016

Terugblik op de Raadsvergadering van 28 januari 2016

door Wim Elferdink, fractievoorzitter CDA:

Bij de laatste raadsvergadering stonden er niet veel bespreekstukken op de agenda. Uiteraard was er wel gelegenheid om het college vragen te stellen en dat hebben wij dan ook gedaan.

Het CDA is benaderd door recreatieondernemers rond het Hilgelo met vragen over de mobiele bereikbaarheid. De KPN wilde in het verleden dit probleem oplossen door het plaatsen van een extra mast. Door een bezwarenprocedure die doorgezet is tot de Raad van State heeft dit project vertraging opgelopen. De bezwaren zijn bij de Raad van State uiteindelijk afgewezen en niets staat een extra mast in de weg. Ons raadslid Wilma Elsinghorst heeft bij het college nagevraagd wat de stand van zaken is met betrekking tot de plaatsing van die extra mast. Het CDA hoopt dat het gauw gerealiseerd kan worden.

De PvdA had nog een wisseling in de commissies. Wij wensen Mark ten Pas veel succes in de Winterswijkse politiek. Het was geen spannende vergadering, maar de stabiliteit is wel goed voor Winterswijk.