11 juni 2024

Terugblik op de raadsvergadering van 30 mei 2024

Deze raadsvergadering stond vooral in het teken van de beleidsvisie recreatie en toerisme. Een belangrijke sector in Winterswijk! Wij zijn enthousiast over deze visie en de speerpunten. De visie is samen met inwoners, de recreatiesector en 100% Winterswijk tot stand gekomen. Wim Elferdink heeft gevraagd of er ook voldoende mogelijkheden zijn om ongewenste ontwikkelingen in ons landschap te voorkomen. Wethouder Fleuren kon ons geruststellen. De gemeenteraad stemde unaniem in met deze visie.

Vanwege bezuinigingen van het nieuwe kabinet op het transitiefonds maakt het CDA zich zorgen over het project Vitaal Platteland voor het in stand houden van het buitengebied en stelde hier een vraag over. Wethouder Fleuren kijkt gelukkig naar andere kansen voor financiering.

Ook stelde Wim Elferdink (opnieuw) vragen over de voortgang van de huisvestingsverordening, zodat sociale huurwoningen meer beschikbaar zijn voor Winterswijkers. Wethouder Visser verwacht de regionale huisvestingsverordening dit najaar.

Ik stelde vragen over de stijgende lesgelden bij Boogie Woogie en de gevolgen hiervan voor muziekverenigingen. In onze verenigingsenquête zien wij de zorgen over de stijgende kosten ook terug. Wethouder Metaal gaf aan hier aandacht voor te hebben en hierop terug te komen bij de cultuurvisie later dit jaar. Wij houden de ontwikkelingen en gevolgen in de gaten!

Sandra Prinsen
Fractievoorzitter CDA Winterswijk