27 februari 2018

Waardering

Raadsrubriek 26 februari Weekkrant

Op 14 februari hebben wij als CDA Winterswijk weer onze jaarlijkse Valentijnsactie gehouden. Veertien trouwe vrijwilligers hebben van ons een klein presentje gekregen. Het is een blijk van waardering van het CDA voor hun inzet voor Winterswijk.

Voor de mensen die werken is hun salaris een groot deel van de waardering. Maar als de waardering van je baas ophoudt bij het salaris geeft dat toch een kaal gevoel. Lastiger wordt het voor de inwoners die werkloos zijn. Zij krijgen een uitkering, maar zullen nooit een compliment of andere vorm van waardering van hun baas krijgen. Wij snappen dat dit een onbevredigend gevoel kan geven. We zien gelukkig veel van deze mensen actief zijn als vrijwilliger en hopen dat ze daar wel waardering ontvangen.

Mensen met een bijstandsuitkering hebben een sollicitatieplicht. We weten allemaal dat het voor ouderen moeilijk is om weer aan het werk te komen, hoe gemotiveerd men ook is. Van CDA Winterswijk vinden wij dat inwoners van zestig jaar of ouder vrijstelling van de sollicitatieplicht moeten krijgen. De voorwaarde daarvoor zou wel moeten zijn dat men minimaal twee dagen per week actief is als vrijwilliger of mantelzorger. Wij willen graag dat Winterswijk een sterke samenleving is waar we zorg voor elkaar hebben.

Vrijstelling van de sollicitatieplicht is één van onze plannen. Voor meer plannen verwijs ik u graag naar ons verkiezingsprogramma op onze website of op facebook.

Winterswijk is uniek! De combinatie van een prachtig buitengebied, de voorzieningen van een kleine stad en de mentaliteit van een vriendelijk dorp. Het CDA wil deze unieke combinatie behouden en waar mogelijk versterken.

Wim Elferdink

Getrouwd en vader van drie kinderen. Melkveehouder in de Brinkheurne en sinds 2014 actief de gemeenteraad voor een mooi Winterswijk.

www.cdawinterswijk.nl. F: facebook.com/cdawinterswijk

Landelijk/​Provinciaal

De twaalf provinciale afdelingen vormen de schakel tussen de gemeentelijke afdelingen en het landelijke bestuur.