01 april 2021

Brief van de fractie Pasen 2021

Beste mensen,

De verkiezingen liggen achter ons en het is voor het CDA geen mooie uitkomst geworden, de een zegt dat de campagne niet goed was en weer anderen zeggen dat de koers van het CDA de laatste jaren te flets is geweest. Te weinig een eigen geluid en onvoldoende oog voor de achterban, kortom er is volop werk aan de winkel.

Ook als gemeentelijke afdeling geldt voor onze fractie dat we nu stevig moeten doorpakken de gemeente staat er financieel slecht voor en er zijn tal van zaken die onze aandacht vragen.

De uitdagingen waar onze gemeente mee kampt is niet iets dat je alleen als CDA fractie kan oplossen, hier moet er nadrukkelijk in gezamenlijkheid worden gezocht naar mogelijkheden, alle fracties binnen de gemeenteraad zijn hierbij hard nodig. We moeten kijken naar wat wij kunnen doen om zelf de regie te kunnen blijven houden. Het signaal is afgegeven en helder, de politiek in Den Haag is aan zet maar plaatselijk geldt dit ook, we kunnen niet lijdzaam toekijken maar zullen proactief moeten zoeken naar uitwegen en mogelijkheden.

We staan op de drempel van het paasfeest het feest waaruit hoop en verwachting mag klinken. Deze tijd van reflectie en vooruitzien geeft inspiratie en moed, immers als je denkt dat er geen uitwegen meer zijn, gloort er weer volop hoop, doorzicht en vertrouwen er is uitkomst en perspectief.

Laten we met deze gedachte in gezamenlijkheid bouwen aan een betere toekomst voor onze mooie gemeente.

Vriendelijke groeten,

Peter Gelling