Prinsjesdag. De een zegt geweldig, de ander zegt flauwekul. Ik zeg, als je meedoet dat, dan ook van een goeie. Grappig dat het dan zo opgepikt wordt voor de pers en een terecht compliment voor Jacobine Bekkers. Wat deze dame allemaal maakt, ongelofelijk!

Daags erna, 2 dagen Algemene Politeke Beschouwingen tot diep in de nacht. Waar de eerste dag best goed verliep was de tweede dag minder om trots op te zijn. Ik dacht een poll te maken op Instagram met de vraag wie kijkt, en wat vonden jullie ervan. De reacties liepen uiteen van kleuterschool tot triest en beschamend. Maar ook een heel aantal mensen die trots waren op de inbreng van Henri omdat het een redelijk verhaal was. Met steun voor wat goed is en alternatieve voorstellen voor wat beter moet. Of het nu om sport gaat, onze landbouw of migratie. En nu weet ik ook wel dat mijn social media bubbel redelijk CDA groen is, maar de oppositie binnen de partij is vaak de meest kritische. En dat is ook wel weer, niet altijd gemakkelijk, maar wel het mooie van een ledenpartij.

Vrijdag op bezoek bij CDA Emmen in gesprek over bestaanszekerheid. Fijne bevlogen mensen die iedere dag opstaan om meer mensen mee te kunnen laten doen in onze soms zo complexe samenleving.

Zaterdag met Jacqueline van dden Hil naar Goes bij de meest inclusieve sportdag van Nederland. Door Stichting Zwaluwen Jeugd Actie met Patrick Simpelaar als een van de organisatoren. Tijdens de voetbalwedstrijd van het ‘amputeam’ was Jo-Annes de Bat de scheidsrechter. Mooi al die politieke collega’s hier als vrijwilliger in actie te zien! Sinds 1959 is Prinses Beatrix betrokken. Ook zaterdag was zij aanwezig om als beschermvrouwe van het Prinses Beatrix Spierfonds het bij elkaar gehaalde geld van deze actie in ontvangst te nemen. De opbrengst is voor onderzoek naar spierziekten door Prinses Beatrix Spierfonds en Spieren voor Spieren en voor amateurverenigingen die willen investeren in (een vorm van) passend voetbal.

Of ik nu naar Emmen ga of Goes. Overal kom ik mensen tegen die willen investeren in omzien naar elkaar. Want wanneer alles valt, blijven wij staan. Het is de gemeenschap die altijd doorgaat.

Fijne zondag!