14 juni 2024

Motie Netcongestie in control

In de Statenvergadering van 12 april 2024 is het Statenvoorstel kader Nieuwe Energie en een Schoon Leefmilieu behandeld. Hieruit werd duidelijk dat er op dit moment lange wachtlijsten zijn voor de aansluiting van bedrijven en organisaties op het stroomnet en vooruitgang niet snel in het voorschiet ligt. Daarbij is netcongestie een van de grootste bedreigingen voor de Limburgse economie en het slagen van de energietransitie. Als CDA maken wij ons hier grote zorgen om, daarom heeft ons Statenlid Wouter Ijpelaar het College middels een motie verzocht om meer regie te pakken in het versterken van het energienetwerk in Limburg en de lobby richting Den Haag en netbeheerders te versterken zodat er meer geïnvesteerd wordt in het versterken van het energienetwerk. Het CDA is verheugd dat deze belangrijke motie door de Provinciale Staten is aangenomen! Meer lezen? U vindt de gehele motie hier.