27 mei 2024

Overlast honderden roeken in de wijk de Baandert

De CDA-fractie is benaderd door verschillende inwoners uit de wijk de Baandert in Sittard over de overlast die honderden roeken al lange tijd veroorzaken in de wijk. Het betreft geluidsoverlast, overlast van uitwerpselen van de roeken en overlast van ongedierte die afkomen op jonge dode roeken die uit nesten vallen. De roeken maken veel geluid en veroorzaken voornamelijk ’s nachts veel geluidsoverlast. De honderden roeken hebben zich in relatief weinig bomen genesteld op een ongunstige locatie midden in de woonwijk in met name de Dr. Nolenslaan.

De inwoners hebben al diverse keren contact gehad met de gemeente en de verkregen adviezen vanuit de gemeente hebben tot nu toe helaas weinig tot geen effect gehad. Aanleiding voor onze fractievoorzitter Patrick Brouwers om vragen te stellen aan het college.