Sinds 2023 is Madeleine lid van de Eerste Kamer. Zij voert het woord over justitiële thema’s en op het gebied van binnen- en buitenlandse zaken en defensie. Daarnaast is zij fractiesecretaris van de CDA fractie. In 1998 is ze gepromoveerd aan de Rechtenfaculteit van de Katholieke Universiteit Brabant, waar zij niet alleen onderzoek deed maar ook onderwijs verzorgde. Na een korte tijd werkzaam te zijn geweest in de advocatuur, trad zij toe tot de directie van de penitentiaire inrichting Ter Peel/Maashegge. Een VN-uitzending naar Kosovo (UNIMK) gaf haar de gelegenheid haar ervaring internationaal in te zetten. Terug in Nederland werd zij lokatiedirecteur van een Justitiële Jeugdinrichting (in Vught). Discussies over hoe om te gaan met ontspoorde jeugd, motiveerde haar politiek actief te worden en in 2007 werd zij lid van de Tweede Kamer. Daarin hield zij zich, gedurende 14 jaar, vooral bezig met justitie, jeugdzorg, asiel en binnenlandse zaken. In 2021 verliet Madeleine de Tweede Kamer om korte tijd later, op verzoek van Johan Remkes, deel uit te maken van het provinciebestuur in Limburg. Na de verkiezingen verliet zij die provincie weer om lid te worden van de Eerste Kamer. Inmiddels is zij ook waarnemend burgemeester van Nuenen, Gerwen en Nederwetten.

Wat je voor de ‘minste’ hebt gedaan, heb je voor mij gedaan

Paspoort

• Madeleine is geboren in 1968
  • Woont met haar man en twee dochters in Rosmalen
  • Is tevens waarnemend burgemeester van Nuenen, Gerwen en Nederwetten
  • Is betrokken bij de zorg als voorzitter van de raad van toezicht van GGZ Oost-Brabant
  • Draagt, als Ambassadeur van de Brabantsedag Heeze, dit erfgoed een warm hart toe

Wist je dat Madeleine…

• Ook Kunstgeschiedenis studeerde?
  • Voorzitter was van de parlementaire onderzoekscommissie Fyra (hoge snelheidstrein)?
  • Vice-fractievoorzitter was van de Tweede Kamerfractie van het CDA
  • Geboren is in Den Haag, is opgegroeid in Maarn en Klimmen, maar ook in Londen, Tilburg, en Zwijndrecht woonde?

Over Madeleine

In het dagelijks leven is Madeleine waarnemend burgemeester van Nuenen, Gerwen en Nederwetten. Daarnaast is ze voorzitter van de raad van toezicht van GGZ Oost-Brabant en ambassadeur van Brabantsedag Heeze.