25 oktober 2020

Verslag vanuit de raad

Helaas stond er afgelopen raadsvergadering opnieuw een punt op de agenda waarvan het CDA liever had gezien dat deze niet op de agenda stond. Hoewel het voor sommige partijen klaarblijkelijk nog steeds onduidelijk was, is het huidige plan van het Hof van Gerla niet het juiste plan volgens het CDA. Volgens het CDA zijn er dan ook geen mogelijkheden onbenut gelaten door de raad maar is er simpelweg de verkeerde keuze gemaakt. Waar andere partijen in tegenstelling tot de vorige vergadering nu wel voor het huidige plan stemde is dit voor het CDA om diverse redenen nog steeds geen optie. Het is teleurstellend dat we hier als volksvertegenwoordiging op deze wijze mee om zijn gegaan en dat de inwoners van onze gemeente zich op deze wijze door de raad in de steek gelaten voelen.

Naast het Hof van Gerla stonden er ook nog twee andere bestemmingsplan procedures op de agenda waar het CDA vragen over heeft gesteld. Zo vragen wij ons af hoe het toch kan dat het juist aangepast Brouwerijplein in Chaam opnieuw op de schop moet. Had dit niet al eerder juist kunnen worden aangepast? Ook hopen wij dat het ontkoppelde bouwblok van het bestemmingsplan Terover geen precedent werking gaat hebben op toekomstige verzoeken.

De volledige raadsvergadering is terug te zien via: https://vimeo.com/459124896.

Donderdag 29 oktober staat er weer een digitale achterbanvergadering op het programma. Wilt u hier aan deelnemen dan kunt u zich via het bestuur of de raadsleden melden.