01 februari 2017

CDA niet blij met nieuwe vertraging in proces sloop pand Anneke de Bruijn

Er komt een nieuw bouwhistorisch onderzoek naar het pand van Anneke de Bruijn. Als CDA erkennen we dat het pand een rijke historie kent, maar het vervallen pand is inmiddels al jaren een doorn in het oog van menig Astenaar. Door het nieuwe onderzoek gaat het weer een tijd duren voordat een mogelijke sloop kan starten. De kosten van een bouwhistorisch onderzoek in het pand 'Anneke de Bruijn' aan het Koningsplein zullen in rekening worden gebracht bij executeur Theo Jeukens, maar als die dat niet kan betalen is de gemeente bereid een lening te verstrekken. Dit liet het college dinsdag aan de commissie Ruimte weten.  Hier zijn we als CDA ook niet blij mee.

Gemeenteraadslid Jos Leenders: “We hopen dat het de gemeenschap geen geld meer hoeft te kosten. Elke Euro die we nog in dat pand stoppen is een verloren zaak”. Voor het CDA is het een doorn in het oog, dat er zich verkrotte panden en lege plekken in het centrum bevinden. Door uiteenlopende redenen willen of kunnen eigenaren die panden niet opknappen. Het CDA is van mening, dat de gemeente er alles aan moet doen om dit aan te pakken. Bij een aantrekkelijk centrum, dat wordt opgeknapt door de gemeente past geen situatie, waarin veel gebouwen zijn verkrot of er lege gaten zijn op plekken waar ooit een gebouw heeft gestaan.

Wilt u meer weten over ons standpunt neem dan contact op met onze fractie; klik hier