05 juli 2024

CDA wil niet bezuinigen op onderhoud speelvoorzieningen - kadernota

Afgelopen week is tijdens de raadsvergadering gesproken over de kadernota, waarin de plannen voor de komende 4 jaar worden besproken. Financieel staan we er niet goed voor, met name door bezuinigingen vanuit het Rijk, waardoor we keuzes moeten maken in Asten. Een van deze keuzes was om te bezuinigen op speeltoestellen in Asten. Fractievoorzitter Rico ter Voert heeft in een vurig betoog aangegeven dat wij als CDA niet willen bezuinigen op de jeugd van Asten en dus extra geld willen voor het behoud van alle speeltoestellen in Asten.

Binnen onze fractie is commissielid Erik van Zeeland degene die dit zeer belangrijk vindt en hier eerder aandacht voor heeft gevraagd. Als vader van 2 ziet hij iedere dag hoe belangrijk het is dat kinderen samen buiten kunnen spelen. Erik: „Mijn kinderen zijn vaak buiten te vinden en spelen graag met vriendjes en vriendinnetjes in de speeltuinen van Asten. Ik zie dat ze leren omgaan met andere kinderen, samen sporten en creatief bezig zijn. Die ontwikkeling is heel belangrijk voor onze en andere kinderen.“