03 juli 2024

Beter een goede buur...

Beter een goede buur…

Gelukkig! Het lekkere weer komt er weer aan. De tijd dat we in de tuin genieten van een drankje en de zon breekt weer aan. Als ik de gesprekken in supermarkt of op straat mag geloven, hebben we er met zijn allen erg naar uitgekeken.

Naast het genieten en het tot rust komen, vraagt dit mooie weer ook weer een talent van ons. Ik noem het talent omdat het soms lijkt dat er steeds minder mensen deze eigenschap lijken te bezitten: verdraagzaamheid. Noem me een ‘boomer’ maar ik heb het idee dat dit vroeger echt beter was en de laatste jaren soms ver te zoeken is.

De (muzikale) klanken van de buren, het BBQ-luchtje wat overtrekt, het feestgeluid van het examenfeestje van de buurjongen. Zijn dit nu echt wereldproblemen die alleen met onredelijkheid, zelfs boosheid en politie bellen opgelost kunnen worden? Op zijn Brabants gezegd: “Buurt wir eens mè mekare”. Gun elkaar gewoon de dingen die echt niet zo raar of buitensporig zijn. Sterker nog, volgende week heb je zelf misschien wel een feestje. We wonen met zijn allen dicht bij elkaar en dat wordt alleen maar meer. We zullen het met elkaar moeten doen dus laten we het ook samen oplossen.

Gertjan Hermes

Raadslid CDA Bernheze

CDA Bernheze: altijd in de buurt!