30 mei 2024

Welke euro gaat waarnaartoe?

Dat is steeds weer een keuze die we moeten maken als gemeenteraad. En soms helemaal niet gemakkelijk, want heel simpel: niet alles kan. Dus moeten we keer op keer bekijken wat doen we wel, eerst of misschien toch wat later omdat er nu geen budget voor vrij is.

Het verlanglijstje is vaak groter dan de pot met geld en wij willen daar als CDA Bernheze graag zorgvuldig mee omgaan. Zodat de lokale lasten niet als een speer stijgen en we wel zoveel mogelijk uit kunnen voeren.

Soms zijn het grote uitgaven die hard nodig zijn, zoals een vernieuwde basisschool in Vorstenbosch of de reconstructie van de Traverse in Heeswijk-Dinther. Het kan ook met een kleiner bedrag al veel verlichting bieden, zoals nu op ons verzoek gebeurt bij sportpark Droevendaal waar het parkeerprobleem met kleine ingrepen wordt aangepakt. Of de situatie op Weijen-Laar waar nu ook, na de vraag van het CDA, kleine maatregelen zijn getroffen in afwachting van de geplande complete reconstructie de komende jaren.

Kleine beetjes maken vaak het grote verschil. Een stukje uitleg, die brief of een goed gesprek waarin je wordt gewezen op een regeling of subsidie die net het laatste steuntje in de rug kan betekenen voor je verzoek of initiatief. Kortom, help elkaar een beetje en samen maken we het verschil.

Mart Smits

Fractievoorzitter CDA Bernheze

CDA Bernheze: altijd in de buurt!