07 januari 2017

Gezond & Gelukkig 2017, Kansen zien, Subsidieverordening 2017, Oudjaarsreceptie Liempde (Column MooiBoxtel januari 2017)

Hieronder is de tekst opgenomen van de column in MooiBoxtel van januari 2017 door het CDA:

Gezond & Gelukkig 2017

Allereerst wensen wij u een heel mooi en gezond jaar toe. Samen met u maken wij ons sterk voor een mooi, gezond, ondernemend en bruisend Boxtel. Laten we er samen een mooi jaar van maken!

En vergeet u de kerstboominzameling op 11 januari niet? Fijn dat ook dit jaar onze kinderen hier weer mee aan de slag kunnen gaan.

Kansen zien

“Kansen zien” is de slogan waarmee we in november de landelijke en gemeentelijke campagnes gezamenlijk gestart zijn bij de Oude Boomgaard.

Op 15 maart vinden de Tweede Kamerverkiezingen plaats. Er worden in de landelijke politiek talloze beslissingen genomen die direct consequenties hebben op ons en onze gemeente.

Als lokale afdeling van een brede landelijke volkspartij vinden we het daarom belangrijk om u ook over deze landelijke zaken te informeren. De komende maanden zal daarom ook het CDA Boxtel-Liempde, door middel van verschillende acties en activiteiten, hier aandacht aan besteden.

Subsidieverordening 2017

Subsidies blijven een actueel punt in Boxtel. Tijdens de laatste raadsvergadering van 2016 stond de subsidieverordening 2017 op de agenda. Het is fijn dat in deze verordening gezorgd is voor minder administratieve rompslomp voor aanvragers. Het CDA en ook subsidieaanvragers en inwoners hebben daarnaast ook grote behoefte aan duidelijke kaders voor het subsidiebeleid. Willekeur of suggestie van willekeur moet immers voorkomen worden. Daarom vinden wij een objectief toetsingskader voor het subsidiebeleid met meer transparantie belangrijk. Zodat bijvoorbeeld duidelijk is wat het subsidiebedrag maximaal kan zijn, met welk doel de subsidie wordt toegekend, wie subsidie kan aanvragen, etc.

Voor het CDA is dit onderwerp zo belangrijk dat wij erover mee willen blijven denken en beslissen. Wij vinden het daarom beter als de subsidieplafonds door de raad vastgesteld blijven worden en niet door het college. We hebben daarom niet ingestemd met deze verordening.

Oudjaarsreceptie Liempde

Op 30 december hield het Dorpsberaad Liempde hun jaarlijkse oudjaarsreceptie in ‘t Struifhuis in Liempde. Tijdens deze gezellige avond hebben we teruggekeken op de vele mooie initiatieven die het afgelopen jaar hebben plaatsgevonden op initiatief van het Dorpsberaad en van andere organisaties in Liempde.

Daarnaast werden er door het Dorpsberaad zorgen geuit over de haalbaarheid van de plannen van het college omtrent woningbouw in Liempde. Ook wij delen deze zorgen en maken ons er sterk voor dat er snel vooruitgang komt en dat er aan de woningbouwopgave voldaan kan worden.

Heeft u opmerkingen of suggesties? Of heeft u zelf een onderwerp dat u onder onze aandacht wil brengen? U kunt ons bereiken via [email protected].

Bezoek ook eens onze website en volg ons via sociale media:

Website: www.cda.nl/noord-brabant/boxtel-liempde

Facebook: Cda Boxtel-Liempde