04 februari 2017

Onze lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen 2018, Plan Parkeervergunningen ingetrokken(Column MooiBoxtel februari 2017)

Hieronder de column door het CDA in de MooiBoxtel krant in februari 2017:

Onze lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen: Hélène van As

Vorige week hebben de leden van het CDA Boxtel-Liempde onze huidige fractievoorzitter

Hélène van As unaniem gekozen als lijstrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2018-2022.

In een zaal vol met enthousiaste en betrokken leden kondigde oud-burgemeester Frank van Beers namens de kandidatencommissie van het CDA Boxtel-Liempde de voordracht van Hélène aan en onder luid applaus namen onze leden deze voordracht over.

Hélène van As benadrukte in haar toespraak dat Boxtel, Liempde en Lennisheuvel prettige woon-, werk- en leefgemeenschappen moeten zijn en dat het behouden en versterken van de vele goede voorzieningen in onze gemeente hierbij essentieel zijn. De avond in ’t Tweespan werd afgesloten met een gesprek met Marianne van der Sloot, fractievoorzitter CDA Brabant, en Provinciaal  Statenlid en kandidaat-Tweede Kamerlid Stijn Steenbakkers. Er werd door beiden een stevig pleidooi gegeven voor het harder aanpakken en bestraffen van drugscriminelen. “Het Nederlandse drugsbeleid is failliet en voor onze veiligheid moet het roer om,” was de boodschap. Ook Boxtel heeft last van drugscriminelen, er worden met regelmaat hennepkwekerijen opgerold, panden gesloten en drugsafval gevonden. Het CDA pleit zowel in de Tweede Kamer als lokaal en provinciaal voor méér middelen, mankracht en mogelijkheden om drugscriminelen aan te pakken.

Gemeenteraadsverkiezingen 2018

De volgende raadsperiode wil het CDA Boxtel-Liempde-Lennisheuvel daadwerkelijk meebesturen. Zelf aan het politieke roer zitten en samen met inwoners en ondernemers kansen zien, aanpakken en zaken verbeteren.  Het CDA staat voor respect voor elkaar, menswaardige zorg, veiligheid, leefbaarheid in de wijken en kernen én voor een goed financieel beleid. Dat vraagt om de juiste keuzes maken. Dat doen we door écht te luisteren naar wat er leeft en speelt, door directe communicatie en door samen met inwoners en ondernemers concrete en praktische oplossingen te creëren. Wij zouden soms echt andere keuzes maken. Ook in Boxtel kunnen we armoede, problemen in de zorg, eenzaamheid, woningtekort en drugscriminaliteit niet aan onze kinderen uitleggen.

Plan Parkeervergunningen ingetrokken

Het CDA is ontzettend blij dat het door de meerderheid van de gemeenteraad vastgestelde parkeervergunningenplan alsnog ingetrokken is. Het plan was té groot, té ingewikkeld en té duur. Met dank aan alle zienswijzen en reacties van inwoners en ondernemers en de acties van Stichting Parkeervergunningen Nee wordt er binnenkort een nieuw voorstel gepresenteerd. Wij hebben het voorstel nog niet ontvangen maar Stichting Parkeervergunningen NEE en Albert Heijn zijn tevreden met het voorstel. In maart zullen er inloopavonden georganiseerd worden. Houd deze datums in de gaten en laat u goed informeren.

Heeft u opmerkingen of suggesties? U kunt ons bereiken via [email protected].

Bezoek ook eens onze website en volg ons via sociale media:

Website: www.cda.nl/noord-brabant/boxtel-liempde

Facebook: Cda Boxtel-Liempde