01 september 2017

Vervolgvragen: versnelde transitie veehouderij.

Naar aanleiding van de antwoorden op de art.37 brief "Versnelde transitie veehouderij" heeft het CDA schriftelijke vervolgvragen gesteld, zie hieronder:

Geacht college,

Op 1 juli jl. heeft het CDA schriftelijke vragen gesteld over de gevolgen voor Boxtel van de versnelde transitie van de veehouderij. Op 29 augustus hebben wij uw reactie hierop ontvangen. Met enige verbijstering hebben wij uw antwoorden op onze vragen gelezen. Gelet op de gegeven antwoorden vragen wij ons af of het college zich wel realiseert hoe ernstig  de gevolgen van deze transitie  voor onze agrarische ondernemers kunnen zijn.

Het CDA heeft daarom een aantal vervolgvragen:

1.     De schriftelijke vragen zijn op 1 juli ingediend en op 29 augustus hebben wij de antwoorden ontvangen. Wat is de reden voor het overschrijden van de termijn van 30 dagen?

2.     Meerdere vragen beantwoordt u met: ‘Dit is door ons niet te achterhalen.’ ‘Dit is door ons op voorhand niet vast te stellen.’ en ‘Dit is op korte termijn niet te achterhalen.’

Kunt u aangeven waarom deze antwoorden niet verder zijn toegelicht?

Indien er moverende redenen zijn waarom antwoorden nu niet volledig gegeven kunnen worden, horen wij dat graag. Hierbij zouden we ook graag willen weten wat de termijn is waarop u denkt dat dit wel mogelijk is.

3.     U heeft aangegeven dat bepaalde informatie door u niet te achterhalen is. Heeft u bij de beantwoording van de vragen contact opgenomen met derden (bijv. brancheorganisaties) en informatie ingewonnen?

4.     Bereidt u zich al voor op de omvang van werkzaamheden (m.b.t. versnelde transitie veehouderij) die op onze gemeente afkomt, zodat de ambtelijke organisatie later niet voor verassingen komt te staan?

Wij zien de antwoorden op deze vragen graag tegemoet.

Hoogachtend,

Fractie CDA