06 april 2011

Aansluiting van Zorg en Inkomen bij werkplein Helmond

Het CDA geeft groen licht om door te gaan met de aansluiting bij werkplein Helmond, het CDA heeft een zijn genomen beslissing gebaseerd op de volgende punten.

De kwaliteits verbetering en schaalvergroting die we gaan halen is de belangrijkste reden om mee te gaan met dit voorstel, dit kunnen we mogelijk ook zelf in Deurne bereiken maar wij zien een bredere samenwerking in de regio toch meer opbrengen. Naast de economische ontwikkelingen die de grootste uitstroom van klanten zal bepalen verwacht het CDA door een breede inzet via werkplein meer rendement te halen. de ontwikkelingen aan de onderkant van de samenleving en nieuwe wetgeving en bezuinigingen (UWV) uit Den Haag zullen ons in de nabije toekomst toch dwingen tot  regionale samenwerking. Dat we nog een voorstel in de commissie krijgen voor invulling Participatie budget.

De financien willen we als CDA wel prioriteren naar het college, dit om toch kritisch te zijn kosten van deze operatie nu maar zeker in de komende jaren.

Graag zien we hiervoor een (4 jaren) plan tegemoet waarin de volgende posten terug komen.

-       bezuiniging op overhead Deurne, deze moet terug naar 0 en niet blijven hangen op 50%

-       bezuiniging overhead Helmond realiseren, afspraken met Helmond hard maken

Theo Aarts, raadslid