02 oktober 2011

Bestemmingsplan Milhezerweg 74 (BIO woningen)

In de raad van 29 juni 2011 heeft de raad het bestemmingsplan Milhezerweg 74 vastgesteld om het mogelijk te maken dat er 8 BIO woningen (Buitengebied in ontwikkeling) gebouwd kunnen worden. Dit is het vervolg van eerdere verplaatsingen van 2 intensieve veehouderijen naar 1 locatie in het LOG (Landbouw ontwikkelings gebied) van Deurne. Deze intentie is in 2008 al afgestemd met de provincie en het bevreemde onze wethouder Henk Kerkers evenals de CDA fractie zeer dat de provincie Noord-Brabant in augustus de gemeente Deurne liet weten problemen te hebben met dit plan.

Wethouder Kerkers heeft hierop direct actie genomen door zijn netwerk in de provincie te contacteren en ze te wijzen op eerdere afspraken die er gemaakt zijn op basis waarvan de gemeente Deurne deze plannen heeft ingezet. Achter de gordijnen moet er dan weer een berg werk verzet worden om de provincie te wijze op voorgaande afspraken en uiteindelijk met ondertekende afspraken in te laten zien dat de provincie een verkeerde stap heeft gemaakt met de reactieve aanwijzing waartoe zij in augustus heeft besloten. Op vrijdag 30 september 2011 ontvingen we een Raadsinformatiebrief van wethouder Kerkers over deze aangelegenheid. We hebben verheugd kennis genomen van het besluit van de provincie dat ze haar reactieve aanwijzing heeft ingetrokken en daarmee het eerder door de raad goedgekeurde bestemmingsplan ook daadwerkelijk in werking is getreden. Het zou ongekend zijn als we hadden moeten vaststellen dat er geen garantie zou bestaan op eerder met de provincie gemaakte afspraken. Het is goed dat de provincie dit ook heeft ingezien.

Leo Cuijpers, Fractievoorzitter