17 januari 2010

CDA start landelijke campagne gemeenteraadsverkiezingen

CDA lijsttrekker Henk Kerkers in gesprek met Wim van de Camp (Europees Parlement).

Op zaterdag 17 januari waren veel actieve CDA’ers uit heel Nederland naar Den Bosch gekomen voor de aftrap van de campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen op 3 maart a.s..

Als lijsttrekker van het CDA Deurne ben ik daar de hele dag aanwezig geweest.

Op zo’n dag ervaar je als lokale CDA afdeling hoe belangrijk het is om bij het landelijke CDA te mogen horen. Aan de ene kant kun je heel veel van elkaar leren van collega gemeentebestuurders en aan de andere kant hebben we een landelijk CDA partij buro, dat ons professioneel ondersteunt met kennis en promotie activiteiten. Na deze middag ben ik er nog meer van overtuigd, dat het belangrijk is om als CDA direct betrokken te zijn bij het bestuur van ons land en onze gemeenten.

Het CDA is een partij, die verantwoordelijkheid neemt voor het oplossen van de financiële crisis, waarmee we momenteel te maken hebben en het CDA beschikt over bestuurders, die deze problemen mee aan kunnen pakken.

Jan Peter Balkenende gaf vandaag in Den Bosch het startsein voor de campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen op 3 maart.
Een groot aantal enthousiaste CDA'ers voerde in het centrum van Den Bosch campagne.

In meer dan 400 gemeenten staan bijna 9000 CDA'ers op de kandidatenlijsten.

Aansluitend hadden we deze middag als CDA’ers onze jaarlijkse nieuwjaarsreceptie in het provinciehuis in Den Bosch. Jan Peter Balkenende onze minister president was hierbij aanwezig met vele kabinetsleden en tweede kamerleden. Zelf sprak ik uitgebreid met Wim van de Camp (zie foto), die het CDA vertegenwoordigd in het Europees parlement en hij was lijsttrekker vorig jaar bij de Europese verkiezingen. Zo kon ik daar het nodige leren van een collega lijsttrekker en kon ik hem deelgenoot maken van hetgeen de Europese regelgeving over Natura 2000 voor Deurne betekent.

Verder heb ik tijdens de nieuwjaarsreceptie nog gesproken met leden van provinciale staten over de Q koorts en de reconstructieplannen. Zelf vind ik het heel belangrijk, dat ik bij mijn collega bestuurders de problematiek van het platteland onder de aandacht kan brengen, zodat zij de juiste inbreng in de provinciale staten kunnen leveren. De komende tijd wordt hierover het nodige besloten, dat van belang is voor ons Deurnese platteland.

Zo ervaar ik op zo’n dag hoe belangrijk het is om binding te hebben met een landelijke partij, waar je als lokaal bestuurder voordeel van hebt.