11 mei 2006

CDA'er Lambert van Nistelrooij geeft startschot voor konvooi hulpgoederen naar Roemenië

Op donderdag 11 mei ’s morgens om 9,15 uur gaf Lambert van Nistelrooij het sein van vertrek aan het konvooi “Leven voor Leven”met hulpgoederen naar Roemenië.

Acht opleggers vol met hulpgoederen voor ouderen, wezen en gehandicapten, maar ook aan ziekenhuizen in Roemenië. Vele, vele vrijwilligers hebben daar hun bijdrage aan verleend. Voor het vertrek bedankte Frans v.d. Vrande iedereen die er spontaan aan heeft meegewerkt. nzamelcoördinatoren Piet Vullings, Frans van Hoek en Frans v.d. Vrande hebben in Deurne de kar getrokken, maar dat konden ze alleen met steun van de vele vrijwilligers.

Het was een mooi gezicht. De Blasiusstraat was afgesloten. 8 opleggers stonden vol met goederen geparkeerd op de parkeerplaats bij Den Draai. De politie reed voorop, daarna de ambulance, die ook naar Roemenië gaat, gevolgd door de opleggers.De kinderen van de basisschool Zeilberg zwaaiden met ballonnen de chauffeurs uit.

Voor het vertrek sprak Lambert van Nistelroy iedereen bemoedigend toe en wenste de chauffeurs een goede reis.Als CDA vertegenwoordiger van het Europese parlement heeft hij er voor gezorgd dat de passages bij de grens met Roemenië soepeler zijn gaan verlopen.

Door die inzet en bemoeienis heeft de hulpactie nog meer bekendheid gekregen. De zwaksten uit de samenleving in Roemenië hebben die hulp hard nodig. De Zeilbergse basisschool leerlingen konden zo zien dat er door positieve inzet veel goeds tot stand kan komen. Dat is ook wereldoriëntatie.