15 juni 2011

Coalitie komt met motie voor behoud jeugdsubsidies

Het voorstel dat door het college is gedaan om tot de zware taakstelling van 3,7 miljoen euro bezuiniging te komen heeft in Deurne de gemoederen los gemaakt. Niet ten onrechte want er staan nogal wat zaken op de nominatie om te bezuinigen.

De CDA fractie gaat deze uitdaging niet uit de weg. Er hebben reeds diverse fractie bijeenkomsten plaats gevonden om de bezuinigingen goed door te pluizen en onze standpunt daar in te vormen.

De allergrootste moeite heeft onze fractie met de bezuiniging op de jeugdledensubsidies in breedste zin. Dit tast onze toekomst op diverse manieren aan waarvan wij overtuigd zijn dat dat niet goed is. In overleg met de coalitiegenoten DOE! en PvdA vonden we eensgezind steun hiervoor. Om toch te zorgen voor de benodigde middelen stellen we voor om vanaf 2013 nog 5 FTE extra te bezuinigen wat mogelijk is als o.a. de projecten in de grondexploitatie afnemen.

In het raadsdebat van a.s. maandag 20 juni komen we hierop nog uitgebreid terug.

Klik hier voor de inhoud van de gezamenlijke motie.

Leo Cuijpers, Fractievoorzitter