13 oktober 2011

De Bron verbaasd over boodschap college

DEURNE - De directie van De Bron in Deurne heeft met verbazing en verontwaardiging gereageerd op het bericht dat het Deurnese college geen toekomst meer ziet voor de openbare basisschool. In de begroting 2012, zoals die deze week is gepresenteerd, staat dat de school niet wordt meegenomen in de nieuwbouwplannen voor het centrum van de wijk Koolhof.

B en W verwachten dat de leerlingaantallen van de school onder de opheffingsnorm van 73 leerlingen komen en dat de school uiteindelijk zal verdwijnen.

De leiding van De Bron voelt zich overvallen door die boodschap. Directeur Jette Oonk vraagt zich af wat het gemeentebestuur drijft. "We tonen al jaren aan dat we bestaansrecht hebben", zegt ze. "In het schooljaar 2010-2011 is het leerlingaantal met elf procent gestegen. Al vele jaren zijn we stabiel rond de tachtig leerlingen."

Oonk kreeg veel bezorgde telefoontjes. "Natuurlijk leidt dit tot onrust."