14 maart 2012

Gedeputeerde in debat met jongeren

Het CDJA (de jongerenafdeling van het CDA) houdt op dinsdag 20 maart in café Zeezicht in Helmond een politieke avond voor de jeugd uit Peelland.

Gedeputeerde Ruud van Heugten daagt ze uit. Doelgroep voor de politieke debatavond zijn inwoners van Helmond, Asten, Someren, Deurne, Gemert-Bakel en Laarbeek in de leeftijd van 15 tot 35 jaar. CDA-politicus Van Heugten wil met hen van gedachten wisselen over onderwerpen die de jongeren zelf aandragen.

De avond maakt deel uit van een CDJA-plan om jongeren meer bij de politiek te betrekken. De bedoeling is dat jongeren zelf kunnen bepalen wat ze belangrijk vinden voor hun toekomst en dat niet de ouderen daarover beslissen.

Van Heugten zal in Zeezicht op de zeepkist klimmen, kondigen de initiatiefnemers aan. "Voel jij je verantwoordelijk, dan kun je op deze avond gedeputeerde Ruud van Heugten uitdagen", zo prikkelen ze de jongeren in Peelland.

De avond in café Zeezicht op de hoek van Kanaaldijk en Steenweg in Helmond begint om 20.30 uur. Bezoekers hoeven geen lid te zijn van een politieke partij, benadrukken de organisatoren.