21 maart 2013

Kiezen voor duurzame innovatieve gezinsbedrijven

Het CDA Deurne staat voor een gezonde agrarische sector bestaande uit duurzame innovatieve veehouderijen (gezinsbedrijven) ingepast in het landelijk gebied, In die visie past in deze tijd geen nieuwvestiging met 1 bedrijf dat gebruik maakt van twee bouwblokken van 2,5 hectare omvang, hetgeen in totaal 5 hectare is. Het CDA Deurne heeft hierover contact gehad met de CDA statenfractie van de provincie Brabant en is blij met het door de CDA statenfractie ingenomen standpunt.

Bericht CDA Statenfractie

CDA Brabant is tegen de verkoop van gronden van de provincie aan Asvam.

Al geruime tijd wordt er gesproken over de mogelijke verkoop van gronden van de provincie aan het bedrijf Asvam. Het gaat hierbij om 2 x 2,5 hectare grond waarvan de provincie Noord-Brabant eigenaar is. De gronden liggen in het landbouw ontwikkelingsgebied in Deurne. Op 22 maart 2013 zal Provinciale Staten een besluit gaan nemen over de toekomst van een zorgvuldige veehouderij in Brabant. De maat die gaat gelden voor alle sectoren van de veehouderij is 1,5 hectare. Dit is een maat die volgens de CDA statenfractie ook past bij de maat en schaal van Brabant en bovendien past in de lijn van de commissie Van Doorn. Wij staan voor duurzame innovatieve gezinsbedrijven die landelijk goed ingepast zijn. De maat en schaal van stallen moet beheersbaar zijn.
De verkoop van de gronden aan Asvam past dan ook niet in het provinciaal beleid wat het CDA Brabant voor ogen heeft.

CDA Brabant

Voor meer informatie, neem contact op met Anke van Extel- vanKatwijk [email protected]