10 februari 2006

Kiezen voor evenwicht, stem op een vrouw!!

Riek van Loon-Derikx en Liesbeth Fransen-Marsé van het CDA Deurne hebben het initiatief genomen tot het verzenden van een kettingbrief om vrouwen op te roepen te stemmen op vrouwen. De aanleiding hiertoe is dat nog steeds weinig vrouwen vertegenwoordigd zijn in de raad.  Het CDA Deurne heeft in deze raadsperiode 3 vrouwen actief. Op het aantal van 6 raadszetels is dit uniek hoog! Echter dit is niet maatgevend voor alle partijen in al gemeenten in Nederland.

7 MAART 2006 - GEMEENTERAADSVERKIEZINGEN!

Het percentage vrouwen in de politiek is nog steeds te laag!

En dat is jammer want vrouwen vormen immers de helft van de bevolking. Zij kunnen in gemeenteraden hun eigen specifieke inbreng hebben. In gemeenteraden worden beslissingen genomen die alle burgers raken.

In de komende jaren is het zeker belangrijk dat er veel vrouwen in de gemeentepolitiek actief worden. De Wet Maatschappelijke Ondersteuning gaat gestalte krijgen. Een groot deel van het totale gemeentebudget zal hiermee gemoeid zijn. De WMO gaat over zorg en over het algemeen zijn het vrouwen die de zorg verlenen. Binnen de WMO gaat men ervan uit dat er steeds meer een beroep gedaan moet worden op gebruikelijke zorg, mantelzorg en vrijwilligerswerk. Het gaat dus over uzelf!

Het is belangrijk dat zoveel mogelijk vrouwen kunnen meepraten en beslissen.

U kunt daarvoor zorgen door op 7 maart a.s. uw stem uit te brengen op een vrouw.

DAAROM WILLEN WE U VRAGEN DEZE OPROEP DOOR TE STUREN NAAR UW E-MAIL CONTACTEN om op die manier deze boodschap te doen uitwaaien over heel Nederland.

Deze kettingmail is het initiatief van Riek van Loon en Liesbeth Fransen,

politiek actief in de gemeente Deurne ( Noord-Brabant ).

We hebben gebruik mogen maken van de afbeelding die als briefkaart verkrijgbaar is bij de Ned.Ver.voor Vrouwenbelangen.(www.vrouwenbelangen.nl)