22 februari 2007

Leo Cuijpers voorgedragen tot kandidaatraadslid

De fractie van het CDA Deurne draagt ing. Leo Cuijpers woonachtig in de St. Jozefparochie voor als nieuw raadslid in de fractie van het CDA.

Leo Cuijpers (39 jaar) is geboren in Asten, getrouwd en vader van vier kinderen en sinds 1994 woonachtig in Deurne. Na de afronding van de VWO opleiding op het Peelland college volgde hij de opleiding Informatica aan de HTS te Eindhoven.  Daarna is hij gaan werken in de ICT sector. Op dit moment verricht hij commerciële en marketing activiteiten voor een ICT opleidingsinstituut in Eindhoven waarvan hij tevens mede-eigenaar is. Verder is hij maatschappelijk actief bij voetbalvereniging SJVV en Oudervereniging D’n Bogerd.

Leo Cuijpers is al 12,5 jaar bestuurlijk actief voor het CDA Deurne. Eerst als secretaris en sinds oktober 1999 als voorzitter. In die rol heeft hij onder andere meegewerkt aan het vernieuwen en verjongen van de CDA-fractie. Tevens speelde hij een actieve rol namens de fractie in de coalitiebesprekingen na de verkiezingen van 2002. In de verkiezingen van 2006 stond hij 5e op de lijst maar kwam niet in de raad vanwege de regeling van voorkeurstemmen. Ook nu zou voor de vrijgevallen plaats in de CDA fractie Toon Aldenzee als eerste in aanmerking komen. Toon Aldenzee heeft echter in goed overleg met de fractie aangegeven, dat hij achter de partijlijn staat en de wens van de partij respecteert om de vernieuwing en verjonging verder gestalte te geven.

Naast bestuurlijke ervaring heeft Leo Cuijpers ook politieke ervaring. Sinds de verkiezingen van 2002 tot op heden is hij voor de partij als burgercommissielid actief geweest. In de vorige periode in de commissie Inwoners en sinds de laatste verkiezingen in de commissie Verkeer en Dienstverlening en de commissie Sociale Zaken en Onderwijs. Hij voerde in die commissies het woord over belangrijke onderwerpen zoals onder andere het accomodatiebeleid, scholenhuisvesting, notitie jongerenbeleid, professionalisering peuterspeelzaalwerk, woonservicezones en herijking subsidiebeleid. “ Leo Cuijpers is een absolute aanwinst voor de raadsfractie waarmee we verder kunnen bouwen aan de prioriteiten die de CDA fractie voor deze raadsperiode tot 2010 heeft gesteld”, aldus fractievoorzitter Iwan Gijsbers. In de raadsvergadering van 27 februari a.s. zal de beëdiging tot raadslid plaatsvinden.