11 juni 2012

Pauselijke onderscheiding Jo Buitenweg

VLIERDEN - Jo Buijtenweg-Driessen heeft zondag tijdens de viering de pauselijke onderscheiding Pro Ecclesia et Pontifice ontvangen voor haar bijzondere inzet in lokaal en regionaal verband voor de kerk en de Vlierdense samenleving. Deze onderscheiding wordt uitgereikt aan mensen die zich minimaal 25 jaar hiervoor hebben ingezet.Jo Buijtenweg stopt dit najaar na 3 zittingperiodes met haar functie als bestuurslid van het Vlierdense parochiebestuur waarin ze zich altijd zeer actief voor de Vlierdense parochie heeft ingezet.

Zo fungeerde ze vaak als spil tussen de Vlierdense bevolking en de priesters. Vele werkgroepen werden op haar initiatief opgezet en door haar gecoördineerd. Tevens zette zij zich middels de Vastenactie en de Miek Stevensstichting in voor de minder bedeelden in ontwikkelingslanden.