17 mei 2008

Zwerfvuil in Neerkant onder controle!

Afgelopen zaterdag 17 mei 2008 zijn de Dorpsraad Neerkant en de CDA fractie van de gemeente Deurne ten strijde getrokken tegen zwerfvuil. Aanleiding hiertoe was de dienstenveiling van de Fanfare Sint Willibrordus vorig jaar oktober. De dorpsraad Neerkant kocht toen de dienst “Bestrijden van zwerfvuil” die het CDA-Deurne had aangeboden.

Zwerfvuil behoort tot de top 10 ergernissen van mensen. Helaas constateren we toch met regelmaat dat er zwerfvuil is. Van blikjes tot complete vuilniszakken die het straatbeeld verslechteren of mooie bosgebieden verloederen. Hoe erg is het in de gemeente Deurne en haar kerkdorpen gesteld? De dorpsraad Neerkant vond het onderwerp zwerfvuil dusdanig belangrijk dat zij graag gebruik maakte van de dienst die het CDA had aangeboden.

En zo werd er op zaterdag 17 mei met de prikker in de hand ten strijde getrokken tegen het zwerfvuil in Neerkant. “Ik moet toegeven dat het reuze is meegevallen met het zwerfvuil in Neerkant. Natuurlijk zijn we wel zwerfvuil tegengekomen maar over het algemeen mag ik spreken van een opgeruimd Neerkant” aldus wethouder Henk Kerkers die ook actief meehielp. “Je ziet dat de mensen in hun directe omgeving het graag netjes willen hebben en nemen daarin ook hun verantwoordelijkheid.

Het is met name dat plaatsen die minder in het zicht zijn en waar gelegenheid is om te verblijven waar het zwervuil nog het duidelijkst zichtbaar aanwezig is. Als we dit ook tot een minimum kunnen beperken dan hebben we een goede stap voorwaarts gemaakt”. De Dorpsraad Neerkant en de CDA fractie kijken terug op een geslaagde dienst en daarnaast komt dat dan ook nog ten goede van de Fanfare Sint Willibrordus.