06 mei 2017

Bericht van de voorzitter (met ALV op 17 mei as)

Beste CDA leden,

Na een drukke periode rondom de landelijke verkiezingen zijn we even in rustiger vaarwater gekomen.

We mogen stellen dat we het als CDA zowel landelijk als plaatselijk goed gedaan hebben. In Etten-Leur hebben we bijvoorbeeld ruim 60% meer stemmen gekregen dan bij de vorige landelijke verkiezingen. Met Ronnie Buiks en Mariette Nooyens hadden we uitstekende staarlijstkandidaten in ons midden. Als afdeling hebben we ons weer flink in de kijker gespeeld! De promotiefilmpjes op Facebook zijn ruim 16.000 keer bekeken. Ook het doolhof was goed zichtbaar in het winkelcentrum.

Dat we flink aan de weg aan het timmeren waren is ook het CDA Brabant opgevallen. De afdeling heeft uit die hoek welgemeende complimenten gekregen! Dit alles, de mooie uitslag en de goede publiciteit, was nooit gelukt als niet zovelen hun steentje er aan hadden bijgedragen. Dank aan eenieder!

Ik zeg bewust “even in rustiger vaarwater”, want ondertussen zijn we weer al bezig met de voorbereidingen voor de gemeentelijke verkiezingen. Bestuursleden zijn al aan het programma aan het schrijven. Ook staan er op korte termijn weer de nodige bezoeken aan clubs en verenigingen op de agenda. De afgelopen week hebben we in het ‘Brabantse CDA voorzittersoverleg’ plannen gemaakt om richting de komende verkiezingen tot meer regionale samenwerking te komen. SAMEN ZIJN WE STERK!

Natuurlijk zal er de komende periode ook weer een kandidatenlijst samengesteld gaan worden. Mocht u daarvoor interesse hebben, of met vragen zitten, laat het ons weten. We beantwoorden uw vragen met plezier en helpen u graag op weg in de procedure. Binnenkort wordt u geïnformeerd over de officiële procedure.

Op 17 mei is er weer een ALV. We heten u vanaf 20:00 uur van harte welkom uit in [volgt] … U BENT VAN HARTE WELKOM!

Wilt u in tussentijd op de hoogte blijven van ontwikkelingen? Hou dan onze website (ww.cda.nl/noord-brabant/etten-leur/) in de gaten. Wij hopen u natuurlijk allemaal te mogen begroeten tijdens de eerstvolgende vergadering.

Tot binnenkort,

Peter Ploegaert