01 mei 2021

Oud-wethouder Jan van Hal onthult eerste steen nieuwbouw cultuurcentrum Nieuwe Nobelaer

Op dinsdag 13 april 2021 heeft oud-wethouder Jan van Hal de eerste steen van cultuurcentrum Nieuwe Nobelaer onthuld. Dat gebeurde in een klein gezelschap in verband met de Coronabeperkingen, maar via een livestream konden raadseleden en andere belangstellenden de onthulling volgen.

Burgemeester Miranda de Vries verrichtte het openingswoord en directeur Hilda Vliegenthart hield de regie op de bijeenkomst. Zo had zij een speciaal optreden van gitaardocent Jeroen Kant geregeld, die voor deze gelegenheid een eigen lied had gecomponeerd. Maar ook sprak zij over de verandering die door deze nieuwbouw in de organisatie merkbaar is. Een kleinere organisatie, maar de medewerkers zijn zeer gemotiveerd om in 2022 in het nieuwe gebouw aan de slag te gaan.

Jan van Hal sprak de aanwezigen uiteraard ook toe. Hij ging terug in de tijd. Vanaf het eerste begin dat de Nobelaer in Etten-Leur is opgericht heeft dit cultuurcentrum bijgedragen aan de ontwikkeling van veel inwoners van Etten-Leur. Nu staat er een organisatie waarbij podiumkunsten, bibliotheek en kunsteducatie onder één dak plaats vinden. De bouw van het nieuwe centrum heeft heel wat voeten in de aarde gehad, maar dankzij de steun van politiek Etten-Leur is uiteindelijk toch gekozen voor een nieuwbouwlocatie. Met trots onthulde Jan van Hal de Eerste Steen. En deze eer is zeker op zijn plaats, want in de 10 jaar dat Jan wethouder was van onze gemeente heeft hij zich altijd ingezet om de nieuwbouw te kunnen realiseren.