02 juni 2015

De politiek gaat graag met u in gesprek over speellocaties in Gemert-Bakel

Sinds enkele weken zijn speeltoestellen een veelbesproken onderwerp in Gemert Bakel. De effecten van het in 2011 vastgestelde beleid omtrent speeltoestellen beginnen nu zichtbaar te worden. In 2011 is besloten te versoberen en meer in samenwerking met inwoners speellocaties te gaan beheren. Een keuze die toen legitiem leek gezien de enorme kostenverlagingsopgave waar we voor stonden en ook nog voor staan.

We begrijpen dat deze beweging impact heeft op de leefbaarheid. De bomen groeien echter nog steeds niet in de hemel dus willen we meer locaties behouden dan zullen we dit echt met elkaar moeten doen. Gemeente en inwoners.
Graag willen wij dan ook met u in overleg over hoe we hier een werkbaar beleid voor zouden kunnen opstellen. Een beleid dat rekening houdt met kosten en veiligheid, uitgaat van samenwerken maar met als nadrukkelijke doelstelling behoud van de leefbaarheid in de wijken.

Op zaterdag 6 juni 2015 zullen wij dan ook aanwezig zijn op de volgende locaties:

10:00 – 11:00 uur Neerakker in Bakel
11:15 – 12: 15 uur Groene Long in Bakel
12:30 – 13:30 uur Kopse in Gemert
13:30 – 14:30 uur Diederikstraat in Gemert
14:30 – 15:30 uur Speelweide in Handel
15:30 – 16:30 uur Bergakker in Milheeze

Graag zien we u op één van deze locaties om samen te praten over ideeën hoe hier invulling aan te geven. Zit uw speelplek er niet bij? U bent zeker welkom op de andere locaties.

Wij zullen er alles aan doen om nog voor de vakantie met een voorstel naar de Raad te kunnen waarin we aangeven op welke onderdelen het beleid aangepast zou moeten worden. Wij pakken samen graag als politiek en met u graag deze handschoen op!

Namens de fracties,

Lokale Realisten