13 maart 2014

Het CDA Gemert-Bakel in Handel

Mijn naam is Miranda de Ruiter en ik sta als nr. 7 op de lijst van het CDA Gemert-Bakel. Nieuw in de politiek en hopelijk met uw stem snel nieuw in de gemeenteraad. Waarom in de politiek? Politiek lijkt momenteel erg ver van de mensen af te staan en weinig te luisteren naar geluiden uit de samenleving. Het lijkt er vaak op dat men meer bezig is met elkaar de schuld te geven en verwijten te maken, dan bezig te zijn met het goed besturen van een gemeente. Daar houd ik niet van en ik denk dat dit anders kan en moet.

Er is in onze gemeente een situatie ontstaan met flinke financiële problemen. Dat dit moet veranderen en in de toekomst voorkomen moet worden, hoef je een controller dan wel risicomanager echt niet uit te leggen. Dat is iets waar ik, als ik in de raad kom, voor zal waken en me hard voor zal maken. Maar het neerleggen van gaten in de begroting bij de burger door de OZB met 129% in 4 jaar tijd te verhogen gaat mij te ver. Dat is echt een keuze geweest van het huidige college en de huidige gemeenteraad. Het volledig afwaarderen van veel gronden is dit ook, net als het vervroegd laten uittreden van een groot aantal ambtenaren en het laten weglopen van goedlopende bedrijven uit onze gemeente. Hier hadden andere keuzes voor in de plaats gemaakt kunnen worden, die evenzo goed een positief effect op de financiële situatie van onze gemeente hadden kunnen hebben.

De boodschap lijkt me duidelijk. Wat het CDA betreft houden we op met terugkijken en elkaar verwijten maken, maar gaan we leren van wat mis is gegaan en kijken we vooruit naar kansen. Gaan we meer denken in kansen en mogelijkheden in plaats van in bedreigingen en onmogelijkheden. Met een fors lagere OZB (meer in lijn met de rest van Nederland) en een gemeentebestuur dat luistert naar wat er leeft, hierop inspeelt en zijn afspraken nakomt.

Miranda de Ruiter
Lijst 2 CDA Gemert-Bakel, nr. 7