18 maart 2014

Kansen zien in Gemert-Bakel

CDA Gemert-Bakel ziet kansen EN ziet de kans deze te realiseren

Een stem op het CDA is een stem voor:

AFSPRAAK = AFSPRAAK
·        Een goede samenwerking met het verenigingsleven. Samen met de verenigingen en culturele instellingen verantwoordelijkheid dragen en niet verder snijden in subsidies.

·         Stimuleren lokale werkgelegenheid en daarbij bijzondere aandacht voor het voorkomen van jeugdwerkloosheid.

·         Dorpsondersteuners verder faciliteren, zodat ze hun steeds belangrijker wordende rol als spilfunctie binnen de samenleving nog beter vorm kunnen geven. Meer samenwerking tussen en verantwoordelijkheid bij mantelzorg, dorpsondersteuners, ouderenorganisaties en professionele instellingen.

·         Zorg op maat. Nieuwe zorginitiatieven tot stand laten komen vanuit behoeften die er zijn in de dorpen. Actief stimuleren van mantelzorginitiatieven.

·         Betaalbaar wonen in een groene omgeving voor iedere generatie, waarbij behoud van een passende starterslening.

·         Grondprijzen transparant en marktconform.

·         Een structureel sluitende begroting, toewerken naar positieve reserves en 40% verlaging van de OZB.

·         Stimuleren van bedrijven die investeren in duurzaamheid, veiligheid en innovatie. Aanpakken van overlastsituaties.

·         Gezondheid is het allerbelangrijkste en meer dan niet ziek zijn!

·         In gesprek met ondernemers en samen werken aan een ondernemend Gemert-Bakel. Meedenken in plaats van afwachten. Samen de handen uit de mouwen!

Kansen Zien - fotoactie

We willen graag iedereen hartelijk bedanken die mee heeft gedaan aan onze brillenactie. Komend weekend zullen we de winnaar persoonlijk benaderen en verrassen met een fotoshoot! De winnaar zal ook bekend worden gemaakt in het Gemerts Nieuwsblad.

Onze bloembollen

Afgelopen najaar is het CDA eropuit gegaan om 10.000 narcissen te planten. We vinden dat het groenbeleid van de afgelopen jaren een negatieve bijdrage heeft geleverd aan de uitstraling van onze mooie groene gemeente. Stiekem hadden we toen de hoop dat we een warme maand maart zouden krijgen, zodat ons initiatief ook overal zichtbaar zou zijn. En wat zien we... de narcissen zijn klaar om te gaan bloeien. En wij ook!

Ons nieuwe CDA-team ziet kansen!
Pak 19 maart die kans,CDA lijst 2