14 maart 2022

Samenwerken: juist nu!

Als je het nieuws van de laatste weken volgt dan doet dat heel veel pijn. Hoeveel ellende aangericht kan worden in deze wereld. Maar de kracht van samenwerken en het beste willen voor mensen is tegelijkertijd ook een heel mooi lichtpunt. Bewonderenswaardig hoe mensen onbaatzuchtig anderen helpen, op allerlei verschillende manieren en hoe eensgezind we kunnen zijn als we een gezamenlijk doel hebben.

Ondertussen staan deze week (14 t/m 16 maart) de gemeenteraadsverkiezingen op het programma. Ik hoop dat u gaat stemmen. Want uitgerekend de situatie in Oekraïne laat zien dat we in Nederland onze vrijheid moeten koesteren en onze stem moeten laten horen als het kan. Zeker bij verkiezingen!

En uiteraard hoop ik dat u dan uw stem zult uitbrengen op het CDA Gemert-Bakel. Vanwege de mooie resultaten die zijn bereikt in de afgelopen vier jaar en hopelijk ook op basis van ons verkiezingsprogramma, met de supermooie plannen voor de aankomende 4 jaar.

De afgelopen vier jaar hebben we slim geïnvesteerd in toekomstbestendige plannen en dingen mogelijk gemaakt. Of het nu gaat om de vele woningbouwplannen in de verschillende kernen (zoals de Leijgraaf in De Mortel, de Berken in Milheeze, Hooghland in Bakel en Doonheide in Gemert), de centrumplannen in Bakel, Gemert en Milheeze, de herontwikkeling van het kasteel, de inhaalslag op het onderhoud aan onze wegen, behoud van het OV, verbetering van de dienstverlening of ondersteuning van de lokale horeca. We hebben het met veel passie voor u als inwoner en ondernemer gedaan.

Zijn we dan klaar? Absoluut niet! In ons verkiezingsprogramma, maar in de afgelopen vier jaar ook elke week in deze krant vertellen we hoe we verder willen bouwen aan onze gemeente. Bijvoorbeeld door de verkeersveiligheid te verbeteren, betere bereikbaarheid via de N279 en Beekse Brug, een Wijkschouw om kleine ergernissen op te lossen en u nog veiliger te laten voelen, meer mogelijkheden voor mantelzorg, goede visie op de onderwijs- en cultuurhuisvesting en uiteraard op woningbouw. We hebben een enthousiast, en betrokken team kandidaat-raadsleden om ook de komende jaren weer keihard voor u te blijven werken. Om te doen waar het om draait voor u als inwoner en ondernemer.

Ik doe nog één oproep! Aan alle inwoners, verenigingen, bedrijven en organisaties. We kunnen onze gemeente niet mooier en beter maken vanuit het gemeentehuis alleen. Dit moeten we samen doen! Dus laten we elkaar vooral opzoeken. Mijn telefoonnummer en e-mail is voor u beschikbaar.

Maar ik doe ook een oproep aan mijn politieke collega’s van andere partijen. Na onze campagnes, het soms stevige taalgebruik en verwijten over en weer, laten we kijken waar we elkaar kunnen vinden. Niet alleen in een coalitie, maar vooral in de samenwerking. Kortom: samenwerken, juist nu!

Dát is doen waar het om draait. Voor onze gemeente, voor ú als inwoner en ondernemer! Daar zetten wij ons ook de komende vier jaar weer keihard voor in. Met hart en ziel, met daadkracht en realisme, met lef en doorzettingsvermogen!

Stefan Janszen
Lijsttrekker CDA Gemert-Bakel