12 juni 2014

Zwemmen bij Nederheide gratis voor onze eigen inwoners!

Afgelopen weekend kregen we het signaal dat zwemmen bij Nederheide in Milheeze niet meer gratis is. Er wordt nu 4 euro entree gevraagd aan iedereen vanaf 12 jaar.
Vanuit de gemeenschap kwam hier veel reactie op. En terecht.

Ook het CDA vindt dat de ondernemer niet zomaar entree mag heffen. De gemeente heeft bepaald dat zwemmen voor de inwoners van Gemert-Bakel gratis moet blijven. Wij willen dat de beheerder zich aan die afspraak houdt!

Maar we willen meer.
We willen dat zwemmen veilig is, dat de omgeving opgeruimd is en dat we kunnen parkeren. Dat zal wel betaald en geregeld moeten worden. Maar door wie?

Wij vinden dat dit een gezamenlijke verantwoordelijk is van gemeente, ondernemer maar ook van de gebruikers. De gemeente en ondernemers zullen een oplossing moeten bedenken als het gaat om veiligheid en parkeren. Ze zullen afspraken moeten maken wie waar verantwoordelijk voor is. En doe dat alsjeblief op basis van feiten. Ga offertes opvragen bij ondernemers die echt verstand hebben van het handhaven van zwemplassen. Dan weten we waar we over praten als het aankomt op financiën. En leg dat gezamenlijke plan dan, inclusief kosten, voor aan de gemeenteraad om hierover te beslissen.

Ook vinden we dat de gebruikers van de plas een verantwoordelijkheid hebben. Wij zijn maandag wezen kijken, net toen er een hoosbui over de plas trok. En eerlijk gezegd schrokken we behoorlijk van wat we aantroffen. Enorm veel rotzooi op het zwemstrand en om het restaurant. En diverse planten uit de bloembakken van het restaurant lagen op de parkeerplaatsen. Hier vinden we dat een verantwoordelijkheid bij de bezoekers ligt. Onze eigen troep opruimen, kan toch echt niet teveel gevraagd zijn.

Het CDA vindt dat onze burgemeester snel en constructief met een oplossing moet komen. Er is door de Raad al diverse keren op aangedrongen. Het meest recent de afgelopen donderdag nog in de Raad. Nu wordt het hoog tijd voor een oplossing.

Wordt vervolgd …

CDA Gemert-Bakel