15 december 2021

CDA betreurt vertrek wethouder

Het CDA betreurt het vertrek van wethouder Sandra Diepstraten. We wisten dat ze na deze raadsperiode niet meer zou terugkeren als wethouder, maar dat ze al eerder zou stoppen kwam toch nog als een verrassing.

Sandra heeft in de afgelopen jaren op een formidabele wijze de verschillende dossiers in haar portefeuille ter hand genomen. Denkt u bijvoorbeeld maar aan het vlottrekken van de woningbouw, de ontwikkeling van de Spoorzone en het luchthavenbesluit. We zijn haar daarvoor enorm veel dank verschuldigd! We respecteren haar besluit en zullen over de reden die zij voor haar vertrek aangeeft als gemeenteraad zeker nog te spreken komen.

Vanzelfsprekend hebben we als CDA-fractie onze verantwoordelijkheid genomen. We zullen de vacante plaats in het college van B&W zo spoedig mogelijk invullen. We zijn daarbij natuurlijk wel gebonden aan de hiervoor geldende termijnen en procedures, maar we zorgen er hoe dan ook voor dat er een nieuwe deskundige wethouder zal aantreden Wij houden u op de hoogte van de verdere ontwikkelingen.

Janet Frankemölle                                                                  Ton Sprangers

Fractievoorzitter                                                                      Voorzitter