05 juni 2024

Wethouder Mark Janssen van Gaal te gast bij Regelkevers

Wethouder Mark Janssen van Gaal was dinsdag te gast bij het politieke radioprogramma Regelkevers van Omroep Land van Cuijk. Op de vraag wat hij het mooiste vindt van het wethouderschap zei hij: “het ontmoeten van ambitieuze mensen en mensen die je ooit steun kunt bieden”. Deze dinsdag was een delegatie van de Nederlandse Vereniging van Gemeenten in het Land van Cuijk op bezoek. Zij hielden een heisessie in Cuijk en hebben een wandeling langs het mooie gebied langs de Maas gemaakt. Hij was blij, dat de top van de Nederlandse gemeenten juist in het Land van Cuijk kwam om te praten over hoe onze gemeente problemen aanpakt op velerlei gebied.

Verder is er gesproken over onder meer het Dorpsplan in Langenboom: “Een voorbeeld voor de regio, de provincie en zelfs Nederland”. Donderdag 6 juni wordt in Langenboom een handtekening onder het akkoord gezet door de wethouders Willy Hendriks van Haren en Mark Janssen van Gaal. Verder kwamen ter sprake de voortgang van de bouw van het nieuwe gemeentehuis in Boxmeer, parkeerproblematiek, bestemming voormalige gemeentehuizen in Grave en Cuijk, omgevings- en natuurvisie.