22 juni 2024

Geen vrachtverkeer door nieuwe wijk Mariaheide

Tijdens de commissievergadering van 13 juni is het raadsvoorstel van de nieuwe wijk Steenoven II, fase II als een hamerstuk bestempeld voor de raadsvergadering van 27 juni aanstaande.
Bewoners van de aangrenzende buurt Veldoven zijn bezorgd over de mogelijke toename van woonverkeer in hun wijk. De wethouder heeft echter duidelijk gemaakt dat er geen andere ontsluitingsweg zal worden gecreëerd dan via de Veldoven, omdat deze wijk hier oorspronkelijk al op is ingericht.

Daarnaast maken de bewoners zich zorgen over het tijdelijke bouw- en vrachtverkeer dat naar Steenoven II moet rijden. Het CDA Meierijstad streeft naar een veilige woonomgeving en heeft de toezegging van de wethouder gekregen dat er geen bouw- en vrachtverkeer door de wijk Veldoven mag rijden. De gemeente zal zorgen voor een tijdelijke ontsluitingsweg speciaal voor dit verkeer.

We zijn blij dat we hebben kunnen bijdragen aan de rust en veiligheid in Mariaheide.