20 mei 2024

CDA Oosterhout inventariseert hoe het met verenigingen gaat

Veel verenigingen in Nederland hebben het moeilijk. De plaatselijke CDA fractie wil graag weten of dat ook voor de gemeente Oosterhout geldt.

Veel verenigingen maken zich zorgen over de toekomst. Dit als gevolg van dalende ledenaantallen, de financiën, afname van vrijwilligers en de moeite om verenigingen in stand te houden. De fractie van het CDA in Oosterhout wil weten of verenigingen in onze gemeente het momenteel ook zwaar hebben en of zij ook te maken hebben met 'onzinnige regels'. De uitkomsten kunnen de fractie helpen bij het maken van politieke afwegingen.

Om hier meer inzicht in te krijgen heeft de fractie deze week een gerichte mini-enquête uitgezet met een aantal vragen. Iedereen die op één of andere manier actief betrokken is bij zijn/haar vereniging kan ervaring delen. Vanuit een zelfde vereniging kunnen dus meerder mensen reageren. Reageren kan vòòr 1 juni via https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeBsSd_6I2T47qkgbmCzf9mhTE5KGlqJ8zTLiejlQAmx51GvA/viewform?usp=sf_link