12 juli 2024

Kinderburgemeester op bezoek bij CDA-fractie

Woensdag 10 juli was kinderburgemeester Vera Keessen op bezoek bij de CDA-fractie. Op de dag voordat zij de ambtsketen over mocht dragen aan de nieuwe kinderburgemeester Chiemeze Ugoanyanwu kwam ze in geuren en kleuren vertellen wat voor mooie dingen ze het afgelopen jaar als kinderburgemeester heeft mogen doen.

Aan de hand van een plakboek vol krantenknipsels, uitnodigingen, folders en speeches vertelde Vera over haar bezoek aan de radio, de opening van de speeltuin in de Clematisstraat, het werkbezoek aan minister van Binnenlandse Zaken Hugo de Jonge en de prijsuitreiking bij het schoolvoetbaltoernooi samen met CDA-wethouder Bart Kabout. Ook gaf Vera uitleg over haar belangrijkste speerpunt; het bespreekbaar maken van armoede onder kinderen. Ze heeft samen met ambtenaren van de gemeente een folder gemaakt die speciaal gericht is op kinderen. In de folder staat informatie over waar kinderen naartoe kunnen als ze het thuis financieel niet zo breed hebben, maar er staan ook allerlei activiteiten in om de schaamte zoveel mogelijk weg te halen. Ook heeft Vera een Whatsapp-nummer van Gro-up Buurtwerk op de folder gezet, zodat kinderen over hun vragen kunnen appen.

Op de vraag wat Vera de nieuwe kinderburgemeester Chiemeze mee zou willen geven, gaf ze een duidelijk antwoord: ‘Zeg op alles ja! Je mag zoveel leuke dingen doen als kinderburgemeester, door op zoveel mogelijk dingen ja te zeggen maak je heel veel mee en leer je veel nieuwe mensen kennen.’ Het CDA kan dit alleen maar van harte beamen en kijkt terug op een gezellig en leuk gesprek met Vera.