28 juni 2024

Het CDA Noord-Holland zoekt een nieuwe secretaris

Het CDA Noord-Holland is op zoek naar een nieuw bestuurslid in de functie van secretaris. Deze persoon maakt onderdeel uit van het Dagelijks Bestuur. Het CDA Noord-Holland is een grote provinciale afdeling die zich men name richt op de ondersteuning van Provinciale Staten en Gedeputeerde Staten van Noord-Holland, maar ook op de ondersteuning van de lokale afdelingen. In de dagelijkse praktijk wordt dit gedaan door het DB bestaande uit zes personen.

Het Dagelijks Bestuur draagt zorg voor het reilen en zeilen van de provinciale afdeling. Als provinciaal bestuur staan wij in nauw contact met de commissies (BSV, CDJA en CDA-senioren), de lokale CDA-afdelingen en het landelijk bestuur. Wij zijn verantwoordelijk voor de Provinciale Statenfractie en de drie waterschapsfracties, de afdelingsfinanciën en de algemene ledenvergaderingen. Daarnaast organiseren we activiteiten voor leden, ontplooien initiatieven en doen voorstellen. Het Dagelijks Bestuur wordt 8 tot 10 uur per week ondersteund door een verenigingsmedewerker.

De secretaris:

  • Is lid van het CDA of heeft de intentie om lid te worden van het CDA;
  • Is de spin in het web van de provinciale afdeling;
  • Is gericht op het opbouwen van een bloeiende CDA-afdeling;
  • Is initiatiefrijk en zorgt voor structuur;
  • Is in staat deze rol de komende 4 jaar te vervullen.

De secretaris draagt, in samenwerking met de verenigingsmedewerker, zorg voor:

  • De bewaking van termijnen van benoemingen van bestuursleden;
  • de communicatie tussen het Dagelijks Bestuur (DB), het Algemeen Bestuur (AB), de gemeentelijke afdelingen en het Partijbureau;
  • De tijdige voorbereiding van de gang van zaken bij bestuursvergaderingen, Provinciale en Waterschapsverkiezingen en algemene ledenvergaderingen;
  • De verslaglegging van bestuurs- en algemene ledenvergaderingen;
  • De archivering van alle zaken van CDA Noord-Holland;

Naast hun vaste rollen, hebben alle DB-leden ook een eigen project- en/of doelgroepgerichte portefeuille (zoals fondswerving, HR-beleid, vitale afdelingen, etc.). Deze worden onderling verdeeld. Daarbij wordt gekeken of functies elkaar kunnen versterken, maar vooral of portefeuilles aansluiten bij de persoonlijke ambities en de talenten van de DB-leden.

Voor meer informatie over de functie en taken van de secretaris kunt u contact opnemen met de verenigingsmedewerker van de provinciale afdeling, June Spijker via [email protected] of 0618317246. Uw belangstelling kunt u kenbaar maken door het sturen van een motivatiebrief en CV naar [email protected].

De reactietermijn sluit op 25 augustus 2024. Eventuele gesprekken met de sollicitatiecommissie vinden plaats in september. De nieuw te benoemen secretaris wordt voorgelegd bij het Algemeen Bestuur en benoemd bij het provinciale congres van 30 november 2024.

Landelijk/​Provinciaal

De twaalf provinciale afdelingen vormen de schakel tussen de gemeentelijke afdelingen en het landelijke bestuur.