16 april 2011

Bedrijfs contractgestuurde financiering (BCF) op de agenda

Afgelopen donderdag stond bij de raadsactiviteiten de BCF op de agenda.

Wat is dit? Kortgezegd houdt het in dat de gemeente niet zomaar meer een zak geld geeft aan een instelling (in dit geval de Stichting Welzijn) en deze activiteiten gaat aanbieden, maar de gemeente koopt nu activiteiten/diensten in op basis van het beleid (op gebied van welzijn, zorg, ouderen, jongeren etc.) dat de gemeente heeft.

De oude format was geëvalueerd en men is, in mijn ogen, tot de conclusie gekomen dat het eenvoudiger zou moeten kunnen voor alle partijen. Uiteindelijk willen we als CDA graag dat wat de stichting aanbied ook aansluit bij de wensen uit de samenleving en bij het beleid van de gemeente.

In deze tijd is het nog belangrijker om vraag en aanbod op elkaar af te stemmen, aangezien er met minder geld gewerkt wordt. De samenwerking tussen gemeente en stichting is nog nauwer geworden en we hopen dat het aanbod zo goed of zelfs nog beter wordt dan het al is.

Het is en blijft ingewikkelde materie. Mocht u vragen hebben, aarzel dan niet om te mailen of te bellen naar het CDA.

Elize Bon