CDA Castricum: Geen randweg ten oosten van Castricum. 8 november 2012
De discussie over de wachttijden bij de spoorwegovergang richting Beverwijk is een ieder bekend.
De raad en B&W zijn volop met die discussie bezig. Publiekelijk is er al door vele burgers en “partijen”op gereageerd.
Het bestuur van het CDA vindt dat een variant met een oostelijke randweg geen gewenste oplossing is. Het open gebied aan die zijde is bewust als open gebied bestemd. Het wordt gebruikt zowel als agrarisch gebied als natuurgebied. Aan de oostelijke zijde is het Hendrikspark als recreatieve buitenrand bewust als wandel- en fietsgebied ontwikkeld. Uit de verkeerstellingen blijkt dat het overgrote deel van het verkeer richting het zuiden lokaal verkeer is. Tot op heden heeft niemand die feiten weersproken.
Bij het ontwikkelen van Castricum 40 tot 50 jaar geleden was er een mogelijkheid om een goede verkeersafwikkeling mogelijk te maken. Dat is verzuimd; dat gegeven accepteren we nu.
Met de deplorabele schuldpositie van de gemeente daar nog eens bij, denkt het CDA-bestuur dat we onze ambities neerwaarts bij zullen moeten stellen.
Tenslotte de wachttijden voor de fietsers.
Een eenvoudige oplossing lijkt het ons om de huidige voetgangers-onderdoorgang onder het station goed te verbreden en tevens geschikt te maken voor fietsers
De manier waarop dat in Uitgeest is gedaan lijkt ons een leerzaam en navolgbaar voorbeeld.
Bestuur CDA Castricum
Gerrit Branderhorst, voorzitter
Op de foto een flatgebouw met sppandoek aan de Laan van Albertshoeve t.g.o. de C.F. Smeetslaan met als tekst:
Dag Park Hendriksveld. Van 0 naar 19.000 auto's !!
Probleem NS verplaatsen naar de Wijk Albertshoeve ??